Jenkins pluginy z przymrużeniem oka stanowią zbiór wtyczek dzięki którym nasz Jenkins w ciekawy sposób będzie przedstawiał informacje o stanie joba. Bezsprzecznie nie są to jakieś merytoryczne pluginy, ale na pewno ubarwią Waszego Jenkinsa.
Jenkins Emotional plugin
Plugin możecie pobrać z oficjalnej witryny z wtyczkami do Jenkinsa – tutaj. Ta zabawna wtyczka obrazuje Jenkinsa i jaki jest stan naszego builda. Po zainstalowaniu wtyczki, należy wejść do joba i przejść do konfiguracji. Następnie w sekcji Post-build Actions znajdziecie Emotional Jenkins. Po danym buildzie kliknij w niego i ukażę Ci się emocjonalny Pan Jenkins.
Chuck Norris
Ten plugin również możecie pobrać z oficjalnej strony z pluginami. Niniejsza wtyczka pokazuje Chucka Norrisa w różnych pozach w zależności od tego jak zachowuje się nasz job. Po instalacji również trzeba wejść do konfiguracji Joba. Następnie w sekcji Post-build Actions znajdziecie Activate Chuck Norris. Różnica pomiędzy przedmiotową wtyczką a poprzednią jest taka, że Chuck pokazuje nam się od razu po wejściu w joba.
Dodatkowo zostały stworzone różne cytaty porównujące Chucka to różnych sytuacji w świecie IT.
Continuous Integration Game
Opisywana wtyczka wprowadza grę w której użytkownicy mogą ze sobą rywalizować. Ideą gry jest zmniejszenie liczby zepsutych buildów. Wtyczka wymaga działania Husona w wersji 1.13+. Szczegółowa lista wymagań znajduje się w opisie wtyczki na plugins.jenkins.io. Aby aktywować grę przejdź do strony konfiguracji zadania i kliknij „Add post-build action” a następnie wybierz Continuous Integration Game.
Wtyczka posiada wbudowane gry, ale pozwala także dodawać swoje poprzez RuleSet w RuleBook.
Zasady
The rules of the game are:
10 points for breaking a build 0 points for breaking a build that already was broken 1 points for doing a build with no failures (unstable builds gives no points) -1 points for each new test failures +1 points for each new test that passes
Podsumowanie
Jenkins pluginy z przymrużeniem oka to wpis dla osób o luźniejszym podejściu. Joby te być może nie wnoszą za wiele merytorycznie, jednak w sposób zabawny przedstawiają różne stany naszych jobów. Pierwsze dwa zabawne pluginy to dodatek, jednak gra – może stanowić element rywalizacji w zespole. O innych kwestiach związanych z Jenkinsem piszemy niniejszym dziale.