Książki do nauki Javy cz. 2 czyli zbiór dla osób chcących rozwijać się w automatyzacji w tym języku. Sprawdź jakie są pozycje książkowe by móc wdrożyć się w Javę, bądź poszerzyć swoją wiedzę.
Java. Zadania z programowania. Przykładowe funkcyjne rozwiązania – Mirosław J. Kubiak
Ta książka to dwuczęściowa publikacja na temat Java. Zadania z programowania, której autorem jest Mirosław J. Kubiak. Jej druga część, zatytułowana Przykładowe funkcyjne rozwiązania, jest przeznaczona dla odbiorcy, któremu nieobce są podstawy Javy i który chciałby przyswoić elementy programowania funkcyjnego w tym języku. W książce znalazła się niemal setka typowych zadań zilustrowanych nie tylko listingami programów dotyczącymi wybranych zagadnień, lecz także licznymi wskazówkami. Wieńczący całość dodatek zawiera szczegółowe podpowiedzi dotyczące kompilacji dowolnego programu w środowisku Apache NetBeans IDE.
Java. Zadania z programowania. Przykładowe imperatywne rozwiązania – Mirosław J. Kubiak
Ta część zbioru zadań od Mirosława Kubiaka jest przeznaczona dla osób, które albo nie znają Javy, albo nie czują się w niej swobodnie, a chciałyby zgłębić tajniki tego języka programowania. Książka zawiera ponad 80 rozmaitych zadań z programowania imperatywnego i obiektowego o zróżnicowanym poziomie trudności – ich skrupulatne prześledzenie pozwoli Ci na szybkie i dogłębne zapoznanie się z podstawami Javy. Najważniejsze, że zadania zostały zilustrowane gotowymi listingami przykładowych programów w tym języku, a w umieszczonym na końcu dodatku znajdziesz wskazówki objaśniające poszczególne kroki, które należy wykonać, aby napisać i skompilować dowolny program
Nauka Javy. Wprowadzenie do tworzenia aplikacji do rzeczywistych zastosowań. Wydanie V – Marc Loy, Patrick Niemeyer, Daniel Leuck
Przedmiotowa książka jest praktycznym przewodnikiem dla każdego, kto chce zdobyć doświadczenie w tworzeniu aplikacji w Javie. To również znakomity kurs programowania obiektowego dla początkujących programistów, umożliwiający gruntowne zrozumienie podstaw języka Java i jego interfejsów API. Wyczerpująco opisano tutaj biblioteki klas, techniki programowania oraz idiomy. Nie zabrakło również zaawansowanych zagadnień, takich jak wyrażenia lambda czy serwlety. W tym obecnym, zaktualizowanym wydaniu ujęto zmiany wprowadzone zarówno w wersji 11 Javy, jak i w przeglądowych wersjach 12, 13 i 14
Java. Najlepsze rozwiązania zadań programistycznych. Receptury. Wydanie IV – Ian F. Darwin
Ta książka to zbiór aktualnych i kompletnych receptur instruktażowych, z których każda pomaga w rozwiązaniu konkretnego problemu. Wszystkie zostały starannie przetestowane i wielokrotnie udowodniły swoją przydatność. Każdą poprzedzono krótkim wprowadzeniem i omówieniem zastosowanych mechanizmów działania. Ta książka nie jest klasycznym podręcznikiem programowania, jednak z pewnością przyśpieszy praktyczne wykorzystanie możliwości Javy. Wśród receptur znalazł się szeroki zakres zagadnień, od podstawowych operacji na ciągach znaków, poprzez programowanie funkcyjne, po komunikację sieciową, rozwiązania big data i współdziałanie z kodem napisanym w innych językach. W tym wydaniu uwzględniono zmiany wprowadzone w wersjach Javy 12, 13 i 14.
Wydajność Javy. Szczegółowe porady dotyczące programowania i strojenia aplikacji w Javie. Wydanie II – Scott Oaks
W książce główny nacisk położono na zagadnienia istotne dla środowisk produkcyjnych, ale przedstawiono również ciekawe nowe technologie, takie jak kompilacja z wyprzedzeniem i eksperymentalne kolektory. Znalazło się tu także omówienie nowości w mechanizmie porządkowania pamięci i rejestratorze Java Flight Recorder, zaprezentowano kwestie funkcjonowania Javy w środowiskach kontenerowych, udoskonalone narzędzie JMH, kompilatory JIT, współdzielone klasy danych, narzędzia do monitorowania wydajności i wiele innych. Książkę doceni każdy inżynier zajmujący się JVM, który chce poradzić sobie z nietypowym działaniem systemu, wyciekami pamięci i problemami z jej porządkowaniem.
Myśl w języku Java! Nauka programowania. Wydanie II – Allen B. Downey, Chris Mayfield
Oto zaktualizowane i uzupełnione wydanie znakomitego podręcznika dla początkujących, dzięki któremu zdobędziesz solidne podstawy informatyki i programowania w Javie. Wyjaśniono tu szereg skomplikowanych tematów, rozłożonych na mniejsze zagadnienia, z których każde zostało opatrzone zrozumiałymi przykładami. Książka zawiera mnóstwo ćwiczeń, które sprawią, że zaczniesz kreatywnie podchodzić do programowania, a odkrywanie relacji między danymi wejścia i wyjścia, klasami, metodami i obiektami przyniesie Ci prawdziwą satysfakcję. Zapoznasz się więc z różnymi strategiami projektowania, pisania, testowania i debugowania programów. Liczne przykłady kodu, ćwiczenia, podsumowania, porady i wskazówki stanowią wspaniałe uzupełnienie prezentowanych treści.
Java. Kompendium programisty. Wydanie XI – Herbert Schildt
Ta książka jest jedenastym wydaniem wyczerpującego kompendium programisty Javy, w pełni zaktualizowanym, uzupełnionym o nowości wprowadzone w Java SE 11. Opisuje język kompleksowo: jego składnię, słowa kluczowe oraz najistotniejsze zasady programowania. Zawiera takie informacje o najważniejszych składnikach biblioteki Javy, oraz takich jak klasy wejścia-wyjścia, framework Collections, biblioteka strumieni oraz narzędzia programowania współbieżnego. Oczywiście szczegółowo został tu opisany inny niezwykle ważny element – system modułów Javy. Podręcznik jest przejrzysty, napisany w jasnym i zrozumiałym językiem, co zdecydowanie ułatwia naukę. Co ważne, poszczególne zagadnienia zilustrowano licznymi przykładowymi fragmentami kodu źródłowego.
Java. Ćwiczenia praktyczne – Marcin Lis.
To już czwarte wydanie książki o Javie z cenionej serii „Ćwiczenia praktyczne”. Znajdziesz tutaj najważniejsze zasady programowania oraz podstawy projektowania aplikacji z interfejsem graficznym. Dowiesz się, jak tworzyć aplety i jak stosować operacje wejścia–wyjścia. Poznasz wszystkie konstrukcje języka niezbędne do samodzielnego napisania programu i opanujesz je perfekcyjnie dzięki proponowanym ćwiczeniom. Poznaj jak zainstalować JDK i napisać pierwszy program. Jak tworzyć zmienne, operatory i instrukcje. Co to są tablice, obiekty i klasy, oraz jak obsługiwać błędy i wyjątki.
Podsumowanie
Książki do nauki Javy cz. 2 to kolejna część z wpisów o książkach dla testerów. Z racji tego, że testowanie ma coraz więcej gałęzi i automatyzacja jest chlebem powszednim, warto zapoznać się z literaturą tematyczną. W dziale książki opisujemy wiele książek dla testerów oprogramowania i osób pracujących w IT.