Poznaj narzędzie Trello

Poznaj aplikację Trello

Zarządzanie

 601 

Poznaj aplikację Trello czyli narzędzie do organizacji i szeregowania projektów w przystępny, elastyczny i praktyczny sposób. W ramach niniejszego artykułu poznasz to narzędzie, zobaczysz łatwy sposób stworzenia swojego konta i późniejszej synchronizacji. Dodatkowo wskażemy z jakimi innymi narzędziami możemy zintegrować opisywaną aplikację.

Startujemy

Wejdź na stronę TRELLO i zarejestruj się by założyć swoje konto. Jeżeli posiadasz, możesz zalogować się z kontami Google, Microsoft, Apple, bądź Atlassian. Posiadając jedno konto, możesz logować się do Trello, Jiry czy Confluence. Trello posiada stronę internetową, a także aplikację na Androida, iOS, czy na Windowsa oraz MacOS.

Tablice

W darmowej wersji możemy posiadać kilka tablic, które utworzysz w powitalnym menu po rejestracji. Klikasz utwórz tablicę, wskazujesz czy ma być prywatna (dostępna tylko dla członków) czy publiczna (dostępna dla wszystkich – łącznie z Google).

Poznaj aplikację Trello - tablica

W ramach tablicy możesz tworzyć Listy, dodawać karty ze swoimi zadaniami. Każde zadanie może posiadać opis, komentarze, termin jego wykonania, załączniki, etykiety i wiele innych elementów widocznych na zrzucie.

Poznaj aplikację Trello - zadanie

Karty możesz przenosić pomiędzy listami, czy je kopiować, udostępniać a także tworzyć z nich szablony. Gdy dane zadanie nie jest nam potrzebne możemy je zarchiwizować. Archiwizacja pozwala przywrócić zadanie, zaś usunięcie już nie. Dodatkowo każda z utworzonych przez Ciebie tablic może zostać również usunięta lub zarchiwizowana. Z opcji dodatkowych w Menu, możesz zmieniać kolorystykę, stworzyć opis czy skorzystać z dodatków.

Synchronizacja

Trello jako narzędzie jest bardzo dobrze zsynchronizowane pomiędzy aplikacjami. Tworząc Listy czy Karty w jednej z aplikacji natychmiast pojawi się ona w połączonej aplikacji. Jak podaliśmy we wstępie, możesz korzystać aplikacji webowej, desktopowej i mobilnej jednocześnie.

Poznaj aplikację Trello - aplikacje

Integracja

Aplikacja posiada bardzo wiele możliwości integracji z innymi narzędziami. Wśród najważniejszych koniecznie trzeba wymienić Slacka, Jirę, Evernote, Dropboxa, Google Hangouts, GitLab, Teams czy Bitbucketa. Cała lista aplikacji z którymi możemy zintegrować narzędzie znajduje się na stronie producenta w zakładce integrations.

Dodatki

Trello posiada też wiele dodatków, które znajdują się w Power-Up Trello. Dzięki dodatkom możemy korzystać z takich funkcji jak – pola niestandardowe, kloner kart czy kalendarz. Dzięki dodatkom Zapier i IFTTT możemy zautomatyzować tok pracy.

Free vs Gold vs Business vs Enterprise

Wersja darmowa jest dostępna dla wszystkich, jednak jak to na rynku posiada pewne ograniczenia. Możesz posiadać jeden dodatek Power-Up. Nie posiada możliwości dodania niestandardowych obrazów w tle. Ograniczeni jesteśmy także do 50 poleceń Butler Automation. Dla chętnych jest wersja Gold, która posiada poszerzone możliwości wersji Free. Wersja Business Class nie posiada tych ograniczeń. Na chwilę obecną można skorzystać z 14 dniowego okresu próbnego. Jest również wersja Enterprise dla firm.

Podsumowanie.

Poznaj aplikację Trello to artykuł wprowadzający do tego narzędzia. Dzięki niemu dowiedziałeś się jakie są jego podstawowe możliwości, oraz sposoby pełnej synchronizacji w projekcie.  O innych narzędziach związanych z zarządzaniem projektami, szerzej piszemy w niniejszym dziale.