Audiobooki dla osób z IT to druga części wpisu z tej serii. To zbiór kilku pozycji dla osób chcących poszerzyć swoje horyzonty. Książki nie dotyczą stricte testowania oprogramowania, lecz na pewno będą interesujące dla osób zawodowo związanych z branżą. Dzięki tym audiobookom możesz zdobywać i poszerzać wiedzę w trakcie dojazdu do pracy czy uprawiania sportu. Oczywiście wszystkie wymienione pozycje są dostępne jako książki tradycyjne. Pierwsza część dostępna tutaj.
Zwinni. Zbrodnia i Scrum – Marcin Żmigrodzki
Ta książka to niezwykła książka. Gratka dla miłośnika kryminałów i cenny poradnik dla kogoś, kto chciałby się bliżej zaprzyjaźnić ze Scrumem. Rozdział po rozdziale, iteracja po iteracji. Młody start-upowiec Szczepan odzyskuje świadomość w momencie, gdy jest ciągnięty po kanale melioracyjnym za terenowym samochodem Bernarda. Bernarda – entuzjasty zwinnego podejścia do biznesu i prawa. Intencją autora było, by w formie powieści pokazać ducha zwinnego zespołu w działaniu, zaprezentować związane z nim postawy ludzi i tak zwany zwinny mindset. Ów zwinny model mentalny jest czynnikiem, który decyduje o tym, czy organizacja staje się Agile, czy tylko fasadowo stosuje rytuały i techniki zwinne. Przy okazji wciągania czytelnika w fabułę kryminału autor demonstruje wybrane praktyki popularne w świecie zwinnych projektów. Są więc tutaj sprinty, product backlog, tablica zadań, szacowanie metodą poker planning i inne techniki znane ze Scruma i z Kanbana.
Pozycję mamy możliwość słuchania za pomocą Storytel czy Audioteki.
Poradnik design thinking – czyli jak wykorzystać myślenie projektowe w biznesie – Beata Michalska-Dominiak, Piotr Grocholiński
Ta książka pokazuje krok po kroku, jak posługiwać się metodą design thinking. Od poszukiwania pomysłów po pogłębionych wywiadach przeprowadzonych z klientami po przygotowanie rynkowego wdrożenia rozwiązania. Książka szczegółowo omawia etapy procesu oraz praktyczne narzędzia, które z powodzeniem będziesz mógł wykorzystywać w swojej firmie. Znajdziesz tu studia przypadków z różnych branż oraz opinie i doświadczenia specjalistów, którzy stosują tę metodę w swoim biznesie. Tym, co gwarantuje skuteczność metody design thinking. To usystematyzowanie procesu, w którym technologiczną wykonalność projektu łączy się z jego biznesową opłacalnością i codzienną użytecznością. Proces ten składa się z pięciu podstawowych etapów: odkrywania, definiowania wyzwania (potrzeb), tworzenia rozwiązania, prototypowania, testowania, planowania wdrożenia. W ramach książki dążymy do odpowiedzi: Dla kogo projektujemy? Po co to robimy? Co w związku z tym proponujemy? Jak to wygląda? Czy działa? Czy jest możliwe do wdrożenia? W efekcie kreowane są produkty i usługi pożądane przez odbiorców.
Pozycję mamy możliwość słuchania za pomocą Storytel czy Audioteki.
Zarządzanie projektami dla początkujących. Jak zmienić wyzwanie w proste zadanie. Wydanie II – Marcin Żmigrodzki
Każda organizacja dąży do tego, aby środowisko, w którym prowadzi się projekty, było tak przewidywalne, jak to tylko możliwe. W dążeniu do biznesowego celu chodzi bowiem o to, by dotrzymywać prognoz kosztów i terminów. W stu procentach realizować plany sprzedażowe, utrzymywać jakość na poziomie zdefiniowanym przez klienta, a zespół projektowy zachować w dobrej formie psychicznej. Nikt nie marzy o tym, by projektem rządziły chaos, presja czasu i nieznośny stres. Niestety, zbyt często tak właśnie się dzieje, szczególnie gdy pracą ludzi wyznaczonych do wykonania zadania kieruje mniej doświadczony project manager. Jeśli jest zdolny i ambitny, ma szansę ukończyć powierzone sobie zadanie, jednak przy tym sporo się namęczy on sam i podlegający mu zespół. W poradniku Czytelnik znajdzie także przydatne szablony najczęściej spotykanych dokumentów projektowych (wersja papierowa).
Pozycję mamy możliwość słuchania za pomocą Storytel czy Audioteki.
Wieczne opóźnienie. Zarządzanie projektami IT – Marcin Dąbrowski
Autorem książki, jest wieloletni kierownik projektów, mierzy się w niej właśnie z tą powszechną, choć może mało elegancką praktyką zarządzania projektami. To szczególne kompendium wiedzy, „projektowej czarnej magii”, zawiera sprawdzone recepty dla kierowników projektów oraz kierowników organizacji IT, a także rady dotyczące tego, jak działać w krytycznych sytuacjach oraz jak unikać:
- niedoszacowania projektów w IT
- opóźnień w ich realizacji
- sporów wewnątrz zespołu projektowego
- konfliktów z innymi project managerami, działami wdrożeniowymi, zespołem handlowym
- niedomówień w relacjach z klientami
- oddawania niedopracowanego produktu
- wszelkiego rodzaju zagrożeń – od kar za opóźnienia po zerwanie kontraktu.
Pozycję mamy możliwość słuchania za pomocą Storytel czy Audioteki.
Mapa Agile & Scrum. Jak się odnaleźć jako Scrum Master – Mateusz Żeromski
Skoro mowa o wskazówkach od bardziej doświadczonych praktyków Scrumu – książka, którą Ci proponujemy, stanowi świetny wstęp do tego, by zacząć działać zwinnie. Jej autor, sam znawca tematu, praktykujący Agile & Scrum oraz dzielący się tą wiedzą z uczestnikami szkoleń, zebrał w tej publikacji wskazówki własne i wielu innych Scrum Masterów. Poczynając od zupełnych podstaw i zasad Scruma, przez problemy, z jakimi spotkasz się w codziennej pracy nad projektami. Są też kwestie dyskusyjne, postrzegane z różnych punktów widzenia – niniejszy poradnik stanowi swego rodzaju kompendium praktycznej wiedzy na temat Scruma i Agile’a podany w przystępnej hasłowej formie. Dzięki temu będzie Ci się łatwo po nim poruszać. Książka składa się z dwóch głównych części. Pierwsza, napisana wspólnie przez praktyków, opiera się na naszych doświadczeniach. Nie boimy się poruszać ważnych tematów, nie pomijamy ich. Stworzyliśmy przewodnik, w którym poruszamy wiele różnych obszarów i wierzymy, że każdy otwarty czytelnik znajdzie coś dla siebie. Druga część jest transkrypcją kursu Agile & Scrum.
Pozycję mamy możliwość słuchania za pomocą Storytel.
Technical Leadership. Od eksperta do lidera. Wydanie II poszerzone – Mariusz Sieraczkiewicz
Drugie wydanie książki wzbogacone zostało o rozdział poświęcony wdrażaniu zmian. Wybitne umiejętności techniczne i naturalny talent do zarządzania ludźmi nie zawsze idą w parze. A szkoda, bo losem świetnego programisty zatrudnionego na etacie jest, prędzej czy później, awans: z juniora na seniora, z seniora na lidera. Wówczas mamy człowieka, który doskonale zna swój koderski fach, stawia się nagle przed koniecznością częściowego bądź całkowitego porzucenia go na rzecz zarządzania zespołem innych koderów – do tej pory kolegów z pracy, a teraz nagle podwładnych. Skąd czerpać wiedzę i inspiracje? W jaki sposób twarde umiejętności, które ma programista, uzupełnić o niezbędne na nowym stanowisku umiejętności miękkie? Proponujemy, by Twoim „mistrzem” stał się ten podręcznik. Jego autor od kilkunastu lat współpracuje z zespołami programistycznymi jako trener i konsultant, zna więc specyfikę branży, z którą związałeś się zawodowo, i jest świadom tego, jakie problemy stoją przed nowo mianowanym liderem technicznym.
Pozycję mamy możliwość słuchania za pomocą Storytel i Audioteki.
Język niemiecki w IT – Marcin Jackiewicz
Język niemiecki w IT. Rozmówki. Rozwiniesz dzięki niej swoje umiejętności językowe, poznasz branżowe zwroty i terminy wykorzystywane w IT, a także dowiesz się, jak płynnie odpowiadać na najczęściej zadawane pytania i prawidłowo formułować własne. Ułożone tematycznie rozmówki pozwolą Ci nie tylko podszlifować niemiecki i poszerzyć słownictwo, lecz także poznać kulturę pracy w niemieckojęzycznej firmie. Pytania do dialogów ułatwią rozwiązanie języka, a tłumaczenia rozwieją wszelkie wątpliwości dotyczące przedstawionych treści. Bardzo praktyczny sposób prezentacji i wieloletnie doświadczenie autora zapewnią Ci niezbędną pewność siebie. Poznaj informatyczny język niemiecki od strony praktycznej!
Pozycję mamy możliwość słuchania za pomocą Storytel.
Stwórz jednorożca. Od idei po startup wart miliony – Grzegorz Kubera
Dowiedz się, jak pracują ludzie, którzy stworzyli takie firmy, jak: UberXiaomiAirbnb czy Dropbox. Poznaj sposób myślenia twórców jednorożców, czyli firm wartych co najmniej miliard dolarów. Dziś do założenia firmy najbardziej potrzebna jest zaradność, nie duże pieniądze. Przeczytaj dlaczego obecne czasy to najlepszy okres na zakładanie startupów. Gdzie zdobywać kompetencje i wiedzę. Na czym polega marketing mix jednorożców i jakie działania są najskuteczniejsze. Dlaczego warto rozwijać firmę metodą bootstrappingu, czyli z własnych środków. W jaki sposób współpracować z innymi przedsiębiorcami i wykorzystywać możliwości ekonomii dzielenia się. Jak uruchamiać nowe projekty i testować rynek na prawdziwych klientach z pomocą serwisów crowdfundingowych. Ponadto jak skalować biznes przy wsparciu funduszy venture capital i zdobyć inwestora. Z jakich narzędzi powinien korzystać współczesny przedsiębiorca.
Pozycję mamy możliwość słuchania za pomocą Storytel czy Audioteki.
Alfabet zarządzania projektami – Michał Kopczewski
Jak skutecznie zarządzać projektami? Na co zwrócić uwagę? Jakie są dobre praktyki w tym zakresie, z których możesz skorzystać? Ponad sześćdziesiąt krótkich rozdziałów poświęconych jest podstawowym zagadnieniom świata projektów. Kilkuminutowe opisy poszczególnych haseł są doskonałym źródłem informacji dla osób, które do tego świata wkraczają i chcą stać się dobrymi kierownikami projektów. Dużo jest w „Alfabecie…” praktycznych przykładów, analogii spoza biznesu oraz życzliwych podpowiedzi – co działa, a co nie. Autor przestrzega przed typowymi błędami i jednocześnie zaleca skuteczne metody działania.
Pozycję mamy możliwość słuchania za pomocą Audioteki.
Siła różnic w zespole – Anna Sarnacka-Smith
Co ważne, książka nie jest zbiorem subiektywnych przemyśleń autorki, lecz bazuje na wynikach badania opinii, przeprowadzonego na grupie pracujących kobiet i mężczyzn w Polsce. Omawia zagadnienia, które respondenci wskazali jako te, które mają dla nich największe znaczenie na drodze do zawodowego, ale i życiowego spełnienia. Dzięki wynikom badania autorka nie tylko wskazuje błędne powszechne przekonania na temat budowania zespołów. Także podejmuje tematy, które – choć wcale do przyjemnych nie należą. Książka pokazuje nie tylko, jak pogodzić szefa z pracownikami.. Ponadto jak w myśleniu o pracy i swoim życiu czują się kobiety i mężczyźni oraz jak w tej kwestii znaleźć porozumienie.
Pozycję mamy możliwość słuchania za pomocą Audioteki.
Podsumowanie
Audiobooki dla osób z IT to wpis mający na celu pomóc Wam w tym zabieganym świecie poszerzać wiedzę. Dzięki audiobookom możemy zdobywać wiedzę jadąc do pracy, spacerując czy ćwicząc. Lista jest subiektywna, czasami być może związana pośrednio z naszą branżą, a część będzie uniwersalna dla wielu gałęzi działalności. Dodatkowo w dziale książki opisujemy wiele poradników dla testerów oprogramowania i osób pracujących w branży IT.